StarCraft2 videók és képek
A StarCraft: Brood War a nagy sikerû stratégiai játéknak, a StarCraftnak a hivatalos folytatása. Fejlesztését a Sapphire és a Blizzard közösen végezte. Az alapjáték történetét mesterien folytató egyjátékos, és az Internetben rejlõ lehetõségeket nagyszerûen kihasználó többjátékos módja van. Az alapjátékkal együtt a mai napig milliók játszanak vele.
A kiegészítõ új egységeket, épületeket, zenéket, és helyszíneket hozott, de a három jól bevált faj megmaradt. A történet ott folytatódik, ahol az elõzõ részben abbamaradt: Tassadar önfeláldozása révén elpusztult a Zerg Központi Tudat, viszont a zerg hordák lerohanták a protossok anyabolygóját, az Aiurt. Sarah Kerrigan pedig továbbra is a zergek oldalán maradt, immáron egyedül.
A három küldetéssor közül az elsõ a protoss: a túlélõk viszontagságos kalandok után a Shakuras bolygóra menekülnek. A második a terran hadjárat: itt az Egyesült Földi Tanács felbukkanása nehezíti a Terran Domínium dolgát. Végül a harmadik sztori a zergeké: Kerrigan útját mutatja meg, egészen addig, míg õ nem lesz minden zerg ura.
Történet
Protoss hadjárat
Tassadar önfeláldozása ellenére a zergek még mindig tömegesen jönnek az Aiur felé. Néhány parancsnok, mint Jim Raynor vagy Fenix kivételével minden túlélõ a Shakuras bolygó felé veszi az irányt, egy kapun keresztül, amit az egykoron kitaszított Sötét pap, Zeratul tanácsára Aldaris nyitott meg. Bár Raynor és Fenix derekasan küzdenek, nem tudják megakadályozni, hogy néhány zerg át ne jusson a kapun. Raszagal, a játék egyetlen nõnemû protossa, hamar rájön, hogy egy új Központi Tudat növekszik a Char bolygón. Kerrigan a segítségüket kéri az elpusztításához. Ezért cserébe azonban annyit kérnek, hogy Kerrigan szerezze vissza két õsi kristályukat, melyek segítségével a zergek eltûnhetnek a bolygójukról. Nehezíti a helyzetet az Egyesült Földi Tanács felbukkanása. Aldaris nem bízik meg Kerriganben, és emiatt nyíltan háborút indít Zeratul ellen. Ám mielõtt minden kiderülhetne, Kerrigan megöli õt, majd elhagyja a Shakurast. A két kristály végül a helyi Xel'Naga templomba kerül, és a zergek eltûnnek a Shakuras színérõl.
Terran hadjárat
Az Egyesült Földi Tanács felbukkan, hogy rendet tegyen a terran világokban történõ polgárháborúban, ám hamarosan a zergek és protossok haragját is sikerül kivívniuk. Kézre akarják keríteni Arcturus Mengsket a Korhalon, de nem sikerül nekik, mert Jim Raynor az utolsó pillanatban az Aiurra menekíti a domínium urát, ahol azonban még javában dúl a harc. Az EFT már nem tudja õket utolérni. A küldetéssorozat során egy zergek által megfertõzött (de egy mellékküldetés alapján egyesek Xel'Naga kémnek vélik) kém, Samir Duran intrikái nehezítik a dolgukat, aki egymás ellen fordítja Gerard DuGalle-t és Alexei Stukovot. Végül új célkitûzésük támad: uralmuk alá hajtani az új Zerg Központi Tudatot. Ez a terv látszólag sikerül is.
Zerg hadjárat
Mivel az Egyesült Földi Tanács az ura számos zergnek, Kerrigan az áldozat és barát szerepében tetszelegve alkut kínál a Terran Domínium és a protossok megmaradt csapatainak, akik épp az Aiur-on húzzák meg magukat. A szövetség azonban csak addig tart, amíg vissza nem foglalják a Korhal bolygót: ekkor belviszályt kelt a szövetségben, minek következtében Edmund Duke és Fenix meghal. Ezután Kerrigan átjut a portálon keresztül a Shakurasra, ahol foglyul ejti Raszagalt. Túszáért cserébe csak annyit kér Zeratultól, hogy segítsen végezni az új Központi Tudattal. Õ ezt meg is teszi, de kénytelen arra a szomorú felismerésre jutni, hogy Kerrigan megfertõzte Raszagalt, és bábként irányítja (ahogy azt Aldaris sejtette a halála elõtt). Így Zeratul kénytelen õt megölni. Ezután egy hatalmas csatában Kerrigan legyõzi a protoss, EFT, és Domínium-hadsereget, és megszerzi a dominanciát a Koprulu szektorban.
Samir Duran rejtélyes módon eltûnik. A játékos számára válik csak nyilvánvalóvá egy bónusz küldetésben, hogy miért is. Duran titokban Zerg-Protoss hibridek elõállításán dolgozik. Felfedi Zeratul elõtt, hogy küldetése magasabb célt szolgál (többen a Xel'Nagákra tippelnek itt), és hogy ez a hibrid, amit õ lát, nem az egyetlen.
Új egységek
A terranoknál:
Valkyrie - Nyolc darab H.A.L.O. rakéta kilövésére alkalmas légi egység, mely csak légi célpontokat támad.
Medic - Képes meggyógyítani a sérült szerves egységeket. Képes megyszüntetni bizonyos "spell"-ek hatását (például Lockdown, Plague). Ugyanakkor támadni is tud: bizonyos egységeket megvakíthat.
A zergeknél:
Devourer - Légi egység, a Mutalisk továbbfejlesztett formája. Lassan támad, de savas spórái meglehetõsen pusztítóak.
Lurker - A Hydralisk továbbfejlesztett változata. Csak föld alól képes támadni, viszont ekkor tüskéi több egységet is sebezhetnek egy vonalban.
A protossoknál:
Dark Templar - Mint a sötét pap hõs, csak valamivel gyorsabban tud mozogni. Kettõ belõlük Dark Archonná (sötét arkhónná) tud egyesülni.
Dark Archon - Támadni ugyan nem tud, de egyes egységek esetében bénító illetve pusztító képességeket tud bevetni, és képes az ellenség egységeit a saját oldalára fordítani.
Corsair - Légi egység, mely sebzésen kívül egy ledobott hálóval megakadályozhatja bizonyos egységek támadását.
wikipediaOldal tetejére |